@article { author = {maleki, Majid and daneshfar, Karamollah and memarzadeh tehran, Gholamreza and hosseinali shirazi, Mahmood}, title = {Designing an Employee Reception Area Development Model (Case Study of Imam Ali Officer University)}, journal = {Interdisciplinary Studies on Strategic Knowledge}, volume = {3}, number = {11}, pages = {207-236}, year = {2019}, publisher = {Faculty Strategic Management}, issn = {2588-7467}, eissn = {2980-8219}, doi = {}, abstract = {Developing the zone of acceptance is very important for military organizations and especially for Imam Ali Military Academy as the center of higher education in I.R.I. Army. In the first stage of current mixed method research, the comprehensive model of zone of acceptance designed through employing grounded theory methodology and in-depth interviews with experts. In the second stage, there were quantitative tests about the relationship between the produced model factors. The results show that, the most effective factors on the personnel zone of acceptance are the acceptability of commander and compliant competence. On the other hand, the strategies that extending the zone of acceptance including 7 components (meritocracy, proper socialization, various relationships, varied rewards system, training, empowerment, and management by objective) were recognized that all of them affected by organization and the society and affected the zone of acceptance. Employing the detected actions of human resource management, Imam Ali Military Academy is able to extend the zone of acceptance of its staff.  }, keywords = {Acceptance,Zone of Acceptance,acceptability of commander,compliant competence}, title_fa = {مقاله پژوهشی:طراحی الگو توسعه منطقه پذیرش کارکنان (مورد مطالعه: دانشگاه افسری امام علی(ع))}, abstract_fa = {توسعه منطقه پذیرش، براى سازمان هاى نظامی و به خصوص دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان مرکز آموزش عالی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. در تحقیق حاضر که از نوع ترکیبی می باشد در مرحله نخست با استفاده از روش داده بنیاد و به کمک مصاحبه‌های عمیق با خبرگان الگو کیفی توسعه منطقه پذیرش کارکنان طراحی شد. در مرحله دوم روابط بین عناصر الگوی حاصل در معرض آزمون کمی قرار گرفته است. نتایج حاصل مبین آن است که مهمترین عوامل موثر بر توسعه منطقه پذیرش کارکنان مقبولیت دستور دهنده و قابلیت دستور دهنده می باشد. از طرفی راهبردهای توسعه منطقه پذیرش شامل 7 مولفه(شایسته‌گزینی، اجتماعی کردن مناسب، روابط متنوع، سیستم پاداش متنوع، آموزش، توانمندسازی و مدیریت برمبنای هدف) شناسایی گردیدند که این مولفه‌ها از ویژگی‌های سازمان و ویژگی‌های جامعه تاثیر می‌پذیرند و بر مقبولیت دستور دهنده و قابلیت دستور دهنده تاثیر می‌گذارند. دانشگاه افسری امام علی(ع) با استفاده از اقدامات مدیریت منابع انسانی شناسایی شده، می‌تواند نسبت به توسعه منطقه پذیرش کارکنان اقدام نماید.}, keywords_fa = {پذیرش,منطقه پذیرش,مقبولیت دستور دهنده,قابلیت دستور گیرنده}, url = {https://issk.sndu.ac.ir/article_898.html}, eprint = {https://issk.sndu.ac.ir/article_898_faa2d5eabf6b8aa15d5b3852b4761a7b.pdf} }